Frequently Asked Questions

Wij zijn geheel afhankelijk van onze leveranciers wat de beschikbaarheid betreft. Wij kopen altijd mieren in die beschikbaar zijn, vooral als wij deze al eerder hebben aangeboden. Wij kunnen daarom niet zeggen wanneer een bepaalde miersoort weer op voorraad is. Factoren zoals wanneer de bruidsvluchten zijn van een specifieke miersoort, wanneer de leverancier deze kan gaan vangen, of het weer het op dat moment toe staat om deze te importeren, enzovoort.
Op onze site kom je allerlei miersoorten tegen die je kunt kopen. Bij elke miersoort vind je informatie en een moeilijkheidsgraad. Wij gebruiken hiervoor miericoontjes (🐜). Eén miertje betekend dat het een hele makkelijke soort is. Vijf mieren betekend dat het een erg moeilijke soort is om te houden. Wij adviseren mensen die net zijn begonnen met het houden van mieren om miersoorten te kopen met een moeilijkheidsgraad van maximaal twee mieren. Ervaren mierenhouders kunnen miersoorten houden met een moeilijkheidsgraad van maximaal vier mieren. Miersoorten die een moeilijkheidsgraad van vijf mieren hebben, zoals bijvoorbeeld de Atta sexdens, dienen alleen te worden gehouden door mensen die zeker weten wat ze doen.  
Al onze nesten komen met een 2-jarige garantie periode voor productiefouten. Onze nesten worden gemaakt van hoogwaardig materiaal dat heel lang mee gaat. Zo kun je, indien je er goed mee om gaat, heel wat jaren plezier hebben van onze nesten. Ook onze mieren komen met garantie. Indien gekozen wordt voor verzending met tracking krijg je gewoon een 'levend bij aankomst garantie' op je gyne(s). Dit betekend dat wij garanderen dat onze gyne(s) levend aankomen, en deze kosteloos vervangen wanneer dat niet zo is. Wij geven geen garantie op onze mieren wanneer je kiest voor een verzendmethode zonder tracking of wanneer je een afleverpoging (pakketpost) hebt gemist. Sommige miersoorten komen ook met een geadviseerde verzendmethode om problemen te voorkomen; mocht dit advies niet opgevolgd worden dan is het risico voor de koper. Let op! Wanneer gekozen wordt voor een verzendmethode zonder tracking is het risico altijd voor de koper.
Ja, dat kan. Ook als je bestelling al verzonden is. Ook al zijn onze producten op maat gemaakt, wij doen niet moeilijk. Je kunt je bestelling gewoon, op eigen kosten, naar ons terug sturen en zodra wij deze ontvangen hebben storten wij het geld binnen 5 werkdagen terug op je rekening.
Jazeker. Je kunt je bestelling op afspraak ophalen in Amsterdam.
Jazeker. We moeten wel als we ze willen doorverkopen. Heb je mieren die je wilt verkopen in grote hoeveelheden? Neem dan even contact met ons op.
Staat je vraag er niet tussen? Neem dan even contact met ons op. Wij werken voortdurend aan onze website om meer producten en informatie toe te voegen. Onze excuses voor het ongemak.
Heb je moeite met bestellen of lukt het niet om één of andere reden? Neem dan even contact met ons op. Wij zullen samen met je kijken naar wat er precies fout gaat zodat je alsnog gewoon je bestelling kunt plaatsen.
Al onze 3D producten worden speciaal voor jou op maat gemaakt. Toch garanderen wij verzending binnen 1 tot 2 dagen. Mieren besteld en betaald op werkdagen voor 15:00 uur? Dan worden deze dezelfde dag nog verstuurd!
Geen enkel probleem. Mocht je iets zoeken dat (nog) niet op onze website staat dan kun je alsnog gewoon contact met ons opnemen. Dan zullen wij samen kijken naar een oplossing.
Translate site »